3 grunde til at starte med at træne skuldre

Det bedste tip jeg kan give mine klienter er at komme i gang med at træne skuldre.

Især mine kvindelige klienter har aldrig villet træne deres skuldre, hvilket er en stor fejl.

Stærke veltrænede skuldre giver også en synlig slankere talje og en flot timeglasfigur

Det er ikke kun vigtigt at træne baller og mave, som jo er oppe i tiden.

Hvad hjælper det at have en flot rund numse hvis man har hænge skuldre.

Flottere holdning

De fleste af os bruger hele dagen foran en computer hvor vi sidder foroverbøjet, hvilket resulterer i for stramme brystmuskler og en krum holdning. Jo ældre vi bliver, jo mere krumrygget bliver vi.

Derfor er det så vigtigt at træne din øvre ryg og bagsiden af dine skuldre, så du kan bibeholde en rank holdning hele livet.

Skuldertræning mindsker nakkesmerter

Mange lider af nakkespændinger og hovedpine grundet svage skuldermuskler og stabilisatorer.

Ved at styrke dine skuldre kan du mindske disse smerter eller helt få dem til at forsvinde

Stærke skuldre mindsker skader

Skulderleddet er det led på kroppen der tillader den største bevægelse og derfor også det mest udsatte. Ved at styrke muskulaturen omkring leddet minimerer du skulderskader.

Dine skuldre består af 3 muskler, derfor er det vigtigt at du træner alle 3 så du får flotte, sexede og stærke skuldre ?

De tre muskler hedder på latin

Deltoideus lateralis (sideskulder)

Deltoideus posterior (bagskulder)

Deltoideus anterier (forskulder)

Jeg har lavet nogle videoer med øvelser som sørger for at du rammer alle 3 muskler

Go fornøjelse  ??

Du kan læse mere om hvorfor du skal vægttræne her

Relaterede indlæg

Hvordan taber man sig??

Det helt store spørgsmål er- hvordan taber man sig egentlig. Og er der en kur der er bedre når du skal tabe dig end andre.

Vegetar Burrito

Prøv denne spicy Vegetar Burrito hvis du er vild mexikansk mad. Fyldet indeholder bla. quinoa og kidneybønner som er sunde og mættende. Serveres med hjemmelavet

Thai kylling Meatballs

Spice dine kylling meatballs op med ingefær, chilli og hvidløg. De er nemme at lave og så er de et lavt kalorieindhold. Server med broccoli,