5 gode grunde til at kvinder skal vægttræne!

Er du en af dem der har gået forvirret rundt i et fitness studie og løftede rundt på et par håndvægte og prøvet at squatte lidt og føler dig usikker og lidt bange.

Eller har du hørt nogle af de skrækhistorier om hvis kvinder løfter tungt, så kommer de til at ligne store mandlige bodybuildere.

Dette er slet ikke tilfældet, da kvinder ikke har de samme hormonelle betingelser som mænd.

Medmindre de tager steroider, som de fleste kvindelige konkurrence bodybuildere gør.

Disse skrækhistorier afholder mange kvinder fra at træne vægte og få den tonede, stramme krop som de i virkeligheden ønsker.

Det er tid til at lægge disse skrækhistorier på hylden. Og starte med at løfte nogle vægte, som hjælper dig med at få en sund, stærk og tonet krop.

Hvis du f.eks løber og dyrker yoga og ikke ser nogle resultater, så kan du med fordel prøve at kombinere det med vægttræning. 

Her er 5 gode grunde til at du skal starte i dag!

 

  • Effektiv fedtforbrænding

(Mange tror at det at løfte vægte kun handler om at få musklerne til at svulme op)

 

  • Regelmæssig udfordring af kroppens muskler

(Det er din garanti for, at det rent faktisk er fedt og ikke muskler, du forbrænder, når kroppen er i kalorieunderskud)

 

  • Jo mere muskelmasse du har i kroppen jo flere kalorier forbrænder du

 

  • Når du opbygger muskler, begynder din krop at tage form, blive tonet og stram

 

  • Vægttræning forbedrer din søvn og hjælper til med at falde i søvn hurtigere og mindsker risikoen for af vågne i løbet af natten